juletider.

Jag har varit dålig på att skriva, jag vet.
Men den senaste tiden har ganska mycket hänt,
och jag har inte haft datorn på och det har varit så bökigt
att slå på den bara för att skriva lite. Så jobbigt är det inte,
jag vet, men orkar man inte så orkar man inte.

Jag har iallafall hunnit vara förkyld. 1 vecka innan jul.
Pappa har hunnit fylla 60 år, syster, bror och brors sambo
har hunnit komma hem, och jag & syster har hunnit
haft magsjuka. Jag juldagen och igår, syster igår natt och idag.
Jag har inte haft magsjuka sen jag var liten, så det var märkligt.
En dags intensivsjuka, följt av en dag utan ork eller kraft pga
det minimala födointaget dagen innan. Kunde vara ligga ner och vila.

Nu är jag dock på bättringsvägen, och börjar fundera på våren.
Vad händer i vår? Jag är inställd på att stanna hemma,
men samtidigt otroligt pepp på att dra till ex Sthlm eller någon
annan stad/ land och jobba bara för att jag är ung och kan.

Stanna hemma plussidan:
Bo och äta gratis
Tillgång till bil
Hästarna och nyupptagna tävlandet som börjar ta fart

Stanna hemma minussidan:
Alla kompisar har flyttat
Riserar gå arbetslös eller vantrivas på jobbet

Det ser inte ut att vara så svårt beslut, men det är det.
Jag prioriterar hästarna ganska högt nu när jag börjat igen
och vill ut och tävla. Men samtdigt vill jag göra något på dagarna
istället för att bara gå runt hemma, trots att jag har tid för stallet.

MEN! Hör och häpna, funderar jag på att söka till Hola Folkhögskola
till vårterminen. DigitalFoto Distans. I know, jag har säkert redan läst
det man läser där, men det vore skoj. Repetition har ingen dött av.
Och jag får någonting att göra en termin. Och det är roligt.

Hoppas fortfarande på jobbet på ItAccess, håller tummarna för
att de ringer direkt efter nyår. Annars dör jag av ångest i Härnösand.
Det går inte att beskriva, jag mår verkligen dåligt av att försöka få folk
att köpa saker de egentligen inte vill ha. Okej att det hänger mycket på
rösten, men om man inte är för telefonförsäljning, hur ska man då göra ett bra jobb?
Jag vet inte, men jag måste göra någonting annat i vår om jag inte får
det andra jobbet, för jobba kvar är det minst troligt att jag gör.
Lönen, resetiden och själva jobbet är knappt värt det. Jag pluggar hellre på distans.

Det blev ett långt inlägg, men det är mycket som ska skrivas.

Kanske man ska söka stipendium och dra på en fotoresa istället?
Rom, Athen, eller kanske Venedig igen? det skulle vara något.
Vill ingen hänga med som sällskap på mitt uppdrag får jag åka själv.
Fast det vill jag helst inte. Det känns tryggare om man är två.

Det är så mycket, jag måste sätta mig ner och göra listor.
Jag gör alltid listor, hundratals om året. Jag kan skriva om
och skriva ihop listor, bara för att minsta på antalet och samtidigt
få skriva en lista. Jag brukar skriva listor när jag har mycket att göra,
eller många alternativ. För- och emotlistor till olika saker.
Det är bra med listor. De hjälper mig att tänka klart.

Kommentarer
Postat av: Lena

jag älskar också listor! och jag har också ångest över våren!

2008-12-28 @ 03:04:35
URL: http://moeller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0