stockholm - del2.

Jag har nyss kommit hem från storstaden.
Jag saknar det lite. Eller ganska mycket.
Det är skönt att vara hemma, men jag kan inte
låta bli att längta tillbaka.

Närheten till allt, alla man känner, staden,
shoppingen (trots att jag är pank och inte kan köpa något).
Nu är det tillbaka till samma gamla vanliga
liv i Norrland. Inget fel med det, men jag
äbskar ibland att jag fått jobb där nere
och flyttat dit, jobbat och hängt med de jag känner där.

I helgen har jag iallafall hunnit med att gå på
Konstfacks julmarknad. I loved it!
Sjukt lång kö, men det var det värt.
Jag kom mig även iväg på Forsbergs julmarknad
tillsammans med Cilla och Fredrik.
Den var något mindre, men väldigt roligt att se!
Jag har hunnit med en utgång med mina kära
Ålstamänniskor (dock saknades en hel del).
Det var trevligt, förutom ställena vi hamlade på.
Och killen på tunnelbanan som ville bli min kompis.
Tog en sväng förbi Weekday, för att välja ut någnting
att köpa för presentkortet brorsan gav mig förra julen.
Sen julbak hos bror min och Emma på söndagen.
Glögg och nybakade pepperkakor och lussebullar.
MUMS! En underbart trevlig helg må jag säga.
Konstigt att jag längtar tillbaka kanske?

Imorgon blir det ett kärt återseende hos hästen,
lite retuchering av bilder och jobb på kvällen.

Back to normal så att säga. Julklappar måste också handlas.
Damn it! Har inte börjat med det heller.

Kommentarer
Postat av: Kalle

haha skyll inte allt på lena möller ;)

2008-12-09 @ 14:12:44
URL: http://elviskalmar.blogg.se/
Postat av: Lena

Ja, fin helg!

Men anna, vad är det du inte ska skylla på mig? :O

2008-12-10 @ 00:45:47
URL: http://moeller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0