som ett brev på posten.

Jag blev så otroligt glad när jag öppnade brevlådan och såg att jag hade fått brev.
Från Lena! Det förgyllde min dag, verkligen! Tack Lena, du är en stjärna.
Hon skrev om snö, och lite jobb. Det var roligt att läsa det Lena hade skrivit.
Jag är fortfarande glad, och jag har skrivit ett svar till henne.
Jag ska skicka det imorgon när jag åker till stallet på morgonen.

Varför skickar inte folk post längre? Man blir ju så glad av det.
Okej, vi har mail och sådana snabbare komunikationsmöjligheter,
men det är någonting speciellt och underbart med att få ett brev.
Man kan ta på det, någon har gjort sig besväret av att kliva upp,
köpa ett frimärke och gått till postlådan och postat det för att du ska få det.
Jag gillar idéen med brev. Det känns mer personligt, och därför speciellt.
Jag gillar att man kan spara de och att de inte kan bli angripna av virus.
De kan ligga i en låda i flera år, men när man väl finner det och läser det igen,
minns man den dagen man fick brevet, och den som skrivit det. Det är fint.

Jag ska aldrig sluta skriva brev.



Kommentarer
Postat av: Lena

vad roligt att du blev så glad! :D och jag ser fram emot svaret!

och jag håller med, brev är väldigt underskattat!

2008-11-18 @ 21:56:40
URL: http://moeller.blogg.se/
Postat av: Moa

Jag håller helt me dig. Brev e ju underbart! =o)

2008-11-18 @ 23:14:07
URL: http://eskimoa.blogg.se/
Postat av: Sanna

Kommer du ihåg då vi skrev brev till varandra? O ändå hade vi bara två hus ifrån varann! :)

2008-11-19 @ 11:35:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0