Irland.

Jag måste bara berätta vad som nyss hände.
Jag satt och skulle ta mig kopp te (som nu är kall för jag glömt den
så många gånger redan) och så ringer mobilen.
+35? tänkte jag, det är ju Irland. Trodde de var Daniela som ringde
och skulle säga tat den andra tjejen inte funkar, men icke.
Istället ringde hennes kompis, som har en gård precis bredvid.
Hon har en privat gård med hopphästar, och lite unghästar.
Hon letar efter en ryttare och dom hade tipsat om mig.
Shit, nu kommer verkligen allt på samma gång.
Lossnar ett jobb här hemma, är det klart att ett annat
ska lossna på Irland också. Typiskt. Nu vet jag inte var jag ska göra.
Men privat betyder inga andra skötare, men det är nära till
stället jag först pratade med. Fast jag kommar ha bil och
hjälpa till lite med husarbete och skjutsa deras son ibland.
Jag får dock rida lika mycket som på första stället.
Hon ska skicka länken till deras sida på Yardandgroom.com.
Lite paff med telefonsamtal helt plötsligt från Irland.
Nu står framtiden helt öppen igen. Vi får se hur det slutar..

Kommentarer
Postat av: Lena

men anna, klart du ska åka när du får chansen! :D

stanna inte hemma för att gräva ner dig i nån hemsida, okej!

2009-01-24 @ 23:56:32
URL: http://moeller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0