tid över.

Det är lätt att blogga om man sitter vid datorn nästan hela dagarna.
På media är det med andra ord.. Ja, fruktansvärt lätt att slänga upp
något nonsens när man ändå inte har något annat för sig.
Ni undrar säkert varför jag har tid just nu, när jag sitter vid Marias skrivbord
klockan tjugo i nio på en skoldag och skriver på bloggen.
Tvåorna börjar inte förrän tjugo i tio. That's why.
Kommer man då till skolan klockan åtta är det en del dötid.
Maria har redan gått igenom med mig vad de ska göra, och jag har
papper och uppgifter till dom, så där behöver inget förberedas.
Kanske bara mentalt.

Jag känner mig dock faktiskt lite som lärare, eller iallafall inte besökare.
Annars när man gått ner på Media och ska hälsa på gamla lärare
så har de nya verkat ganska blyga. Nu hejar de, det är skoj.
Och det kommer folk och frågar om man kan låsa upp här och där,
vart andra lärare är och jag får hänta kaffe i personalrummet uppe vid el.
I like it! Som sagt, fotolärare kanske vore något att satsa på ?

Snart kommer Micke, då ska vi dricka kaffe och snacka skit en stund.
Skönt att dela rum med någon man känner så väl, och inte någon
av de nya lärarna, no offence, men det känns tryggare att sitta mittemot Micke.

Skulle egentligen åkt hem med ettbussen igår, gått på gymmet och tränat ryggen,
men det blev inte så. Blev kvar här och hängde med Micke, några elever och Zara.
Det är ändå inte samma sak att åka ettbussen utan Linda. Jag saknar Linda.

Idag kan det bli kvart i fyran (nostalgi någon?), men jag hinner ändå inte ner på gymmet.
Mat, softa lite, sen ska man in till Kramfors igen och hoppträna. Wohoo!
Mer om det på hästbloggen. Hade lite mer att skriva om det, så hänvisa dit för att skona
er som inte är speciellt intresserade. Är jag inte snäll, så säg.
Hur som helst, nu är klockan snart fem över nio, och ingen Micke syns till.
Återkommer senare med en uppdatering om dagen. Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0