veckans fotolärare.

Idag åkte jag in till Media för att hänga med Micke och hjälpa honom
med särskolan, som skulle ha grafisk kommunikation.
Shit vilken energi dom har, och glada är dom. Riktigt roligt var det!
Måste erkänna, jag trodde inte särskolan skulle vara så roliga
att jobba med, men mina "fördomar" krossades rejält idag.
Älskar när sånt händer, man blir så positivt överraskad!
Hur som helst var de jätteduktiga, mycket färg, kreativa och
positivt inställda på lektionen. Inte som andra elever ibland är.

Åt sen lunch med mamma och Bitte (Andrea's mamma) på Gladan,
buffé och grejer. Tycker inte riktigt om deras mat, kunde smakat bättre.
Ficksoppan var det enda jag kunde äta av varmrätterna (veggo som man är),
men fick inte ner mycket. Smakade knappt någonting, typ fiskbuljong. Blä.

Gick tillbaka till Media, satte mig vid datorn i "mitt" (läs Marias) och Mickes
arbetsrum och lyssnade på lite musik. Tog en kaffe med Micke och
egnade resten av dagen till att göra lite nya visitkort, prata med elever man kände
(fast det var bara en och hans kompis) och umgås lite med Zara från MP05.
Kändes skumt måste jag säga att vara "lärare", men det är helt okej. I like it.
Funderar starkt på om inte det är något att satsa på. Hade sjukt roligt idag så!
Fast det är klart, det är ju roligast på Media i Kramfors för att man själv gått där,
och känner en del av lärarna, men jag vill nog inte bo i Kramfors sen så det blir lite problem.

Den som lever får se hur sagan slutar. Imorgon är det dags för första riktiga
lektionen. Ska ha tvåorna hela dagen, men Maria har redan sagt vad de ska göra.
Pirrigt, förväntansfullt och lite roligt känns det, men också en gnutta rädsla smyger sig på.

Äh, klarar Micke det här, så klarar väl jag det också tycker jag!
Nedan: Veckans fotolärare. I love MacBook. Ge mig en! En svart.


Kommentarer
Postat av: Lena

har du klippt lugg? vad snyggt! :D

härligt att du gillar ditt vikarierande!

2009-01-21 @ 08:55:25
URL: http://moeller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0