vikariat.

Det skulle bli ändring med skrivadet. Jag skulle bli bättre.
Jag försöker, men mitt liv har inte varit speciellt intressant.
Tills nu då kanske.
Min gamla fotolärare Maria skickade ett sms imorse och sa att
hon fått en låsning i ryggen, skulle vara sjukskriven i 1-2 veckor,
och frågade om jag ville vikariera för henne. Jag, av alla människor.
Visst sa jag, om du säger vad jag ska göra så klarar jag nog det.
Ikväll ska jag åka förbi hemma hos henne och få lite mer info,
sen imorgon blir jag en av lärarna. Det låter helt sjukt. Jag , lärare.
Stackars elever, jag vet ju inte hur man lär ut saker.
Tack och lov att Micke, Mattias och Perra finns där iallafall.
Jag kommer springa till dom så fort det är något, jag lovar!
Men det ska bli rätt kul ändå, hänga på Media i 1-2 veckor,
försöka få eleverna att göra något vettigt, och få betalt för det.
Det gillar vi!

Väntar fortfarande på samtalet från Irland, angående om de vill ha mig eller ej.
De ringer igår och vi pratade lite. Det står mellan mig och en annan tjej.
Fast jag känner ibland att, "kan jag verkligen tillräckligt för att ta ett sånt jobb?".
Självklart kan jag inte allt, men jag kan en del. Resten lär jag mig med tiden.
Men först och främst ska jag få jobbet. Sen kan jag oroa mig över allt annat.

Kommentarer
Postat av: Lena

klart du skulle klara det! :D Och vad skoj med vikariatet! :D

2009-01-19 @ 18:10:27
URL: http://moeller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0