dålig uppdatering.

Jag vet, jag vet, det var ett bra tag sedan jag skrev något, men mitt liv är relativt ointressant.
Men nu kommer en liten uppdatering.
I helgen har jag tränat för Niclas Parmler med Plexus igen. Det gick toppen!
Var jättebra övningar, mycket travbommar och travhoppning. Trots att travhoppning inte
är Plexus starka sida klarade han det galant. Förutm när vi kom mot en liten oxer i
dåligt tempo. Han var riktigt fin under lördagen efter tempoväxlingarna på travbommarna,
lär rida fram mycket så i framtiden, och gjorde också på söndagen.
Blev ett litet stopp på söndagen också, men kom helt fel in, och verkar inte ha lära mig
att man inte kan tänka "han kanske hoppar ändå" när man hoppar Plexan. Flög dock inte av.
Det är iofs tur i oturen att det blir så när man rider för Niclas, då får man till det.
Han hoppade för i övrigt bra genom hela den trekombinationen direkt efter.
Så jag är nöjd, som vanligt. Han har varit fin båda Niclas-helgerna, så hoppas han
känns lika fin när det är dags för tävling. Hoppas också man kommer sig iväg på någon
tävling utanför klubben också, skulle bara haft en bil som orkar dra så skulle det vara möjligt också.
Men men, man får väl fråga runt om man kan samåka med någon som ska iväg.

Igår var jag iväg till skog en sväng, red ut med Magee, Carro gick med Apollon och Emma med Selma.
Var så längesen jag träffade Magee, runt jul -07 tror jag, så det var skönt att få träffa henne igen.
Var ännu längresen jag träffade Carro och Apollon, så det var superroligt det med! Har saknat dom tre.
Plexus i all ära, jag är totalt såld på honom trots han meserier på hinder, men Magee är nog
min absoluta favorithäst. Trots att jag bara red henne 4-5 månader var jag där nästan varje dag,
red vi inte gick vi på promenad i grimskaft, eller satte upp sommarhagar, eller duschade dom,
eller gjorde någonting annat. Snällare häst får man leta efter, det finns ingen som Magee.
Hade jag haft möjlighet när jag flyttade till Fränsta att ta med henne hade jag gjort det,
och sedan haft kvar henne så länge jag kunnat. Då hade jag säkert köpt henne senare också.
Men hon har det så bra där hon är nu, och Carro låter mig komma och hälsa på när jag vill.

Annars då. Ja, annars så händer det inte mycket i mitt liv. Jag är kluven över om jag ska åka till
Irland eller söka mig till Mittuniversitetet i höst. Gör jag inte bort Irland kommer jag att ångra mig,
samtidigt som MiUn lockar mer än någonsin. Jag hatar att välja.
Väljer jag Irland funderar jag dessutom på om jag ska söka till ett stall i Sverige föst,
för att komma in i allt så det sitter innan man ska lära sig allt på engelska.
Om det ändå fanns någon som kunde lägga upp ens framtid på ett logiskt sätt
så man kunde se klart och tydligt vad man borde göra, och vad man borde vänta lite med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0