jobba hemifrån.

Idag jobba jag hemifrån. Det är rätt nice. Man kan gå runt i mjukisbyxor hela dagen, dricka hur mkt kaffe man vill, ha hög musik på samtidigt och hinna med att träna, städa och ta stallet när man känner att man har tid för ett break i arbetet. Började med 60 min promenad/ joggingtur imorse, sen frukost framför datorn och lite jobb. Städat lite, plockat ihop grejer som ligger överallt, och sen lite mer jobb. Och ca 1½ kanna kaffe.. Nu sitter jag och jobbar igen, men med vad är hemligstämplat för tillfället. Låt oss bara säga att det är praktiken som ska ha det, ja, alltså Modo. Men bra blir det! ;) Ska sätta lite mer fart nu, trots att jag kommer jobba i helgen med, bara för att bli klar trots att det verkligen inte är någon brådska. Men alltid roligt att vara klar innan deadline :)

Vad mer är nytt då? Hoppade Bianca i onsdags, hon var så fin! Struntade i goggen för hon reagerade inte lika kraftigt i ryggen, så tänkte det kunde vara en bra idé att prova med förbygeln igen. Och det gick kalas! :) Hon hoppade jättefint, höll nästan på att hoppa mig ur sadeln över en oxer! Bådar gott om vi nu ska klämma till med en start i 110 den 2 maj. På hemmatävlingarna 5-6 juni blir det 1m+110 båda dagarna, lokal på lördag och regional på söndag.  Totalt var det sjätte gången jag red henne, och börjar redan se framsteg :) Det är verkligen inte som att rida Plexus, jag behöver inte ha henne taggad till tusen för att hon ska hoppa, bara benen om och låta henne gå i sitt tempo fram till hindren. Inte hålla på att plocka för mkt, och absolut inte börja plocka för sent. Och bli kvickare upp i vissa lägen och trampa ner hälarna mer när det blit lite högre om hon skulle dra till ett av sina megahopp.. Men annars går det kalas! Skulle kanske rida henne ikväll med, men får se om det finns någon plats, Sara skulle höra av sig. Annars får vi ta det på måndag. På onsdag blir det hoppning igen, får se om vi bara tar lite gymnastikhoppning eller om det blir lite höjder, vi har inte tänkt så lång, beror helt på hur hon känns!

Nu ska jag dricka upp resten av den andra kaffekannan, byta om, åka och mocka och ge middagshö uppe hos Petra, duscha och sedan åka till Chrill och mysa ikväll :)

Puss hej

Kommentarer
Postat av: T

Hej Anna!



Jag har en fråga till dig, såg nämligen att du tagit bilder från tävlingar i Kramfors för två-tre veckor sedan. Där är en av dina bilder därifrån som jag skulle vilja köpa av dig och använda som en tjugoårspresent.. Är detta möjligt? Maila mig är du snäll! Tack

2010-06-22 @ 02:34:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0