ny tävlingskavaj.

jag vet inte varför, men det är ganska ofta man upptäcker sig själv sitta och titta på diverse hästsidor och känna hur det kliar i köparfingrarna. i vintras fick jag dille på att jag skulle hitta ett GlenGordon Rox de Lux träns till Dina, eftersom det jag redan har är för stort för min lilla tjej. visst tog det ett tag innan jag hittade det i rätt färg och storlek och till slut bestämde mig (köpte begagnat, tycker nytt läder är så fruktansvärt jobbigt innan det blir mjukt!).
ända sedan dess har även jakten på en hoppgjord med platta i rätt färg och längd pågått, och självklart till vettigt pris. ibland känns det som det kanske skulle vara lättare att byta färg på utrustningen, men med svart häst är det ju rätt snyggt med ljusbruna grejer!

nu är det hur som helst, utöver hoppgjorden och lite annat småplock, en ny tävlingskavaj som ligger högst på önskelistan, då jag tröttnat på min bruna. har hittat två som jag gillar, men nu är ju frågan om det ska bli en kritstrecksrandig eller en röd.
utrustningen är som sagt ljusbrun, tävlingsschabrak/luva är marinblått eller vitt/grönt och förbygeln har marina resårer också. känns som att kritstreck är lättare att matcha osv, men rött är ju lite roligt, dock känns det halvt som att ljusbrun utrustning kan skära sig lite med röd kavaj. beslutsångest. kanske det blir två? ;)

halvnöjd häst fullt påklädd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0