NP-träning och träningstävling

Så är helgen slut, och jag är supernöjd! Tränat för Niclas Parlmer med Bianca igen, hon skötte sig bra och var duktig båda dagarna :) Hon är ganska öm i ryggen, så hon fick liniment på fre em, lör fm, lör em och så idag em. Niclas tyckte också jag skulle kolla om någon hae en gelpad att låna till henne, och som tur var hade Carola en. Men det verkar inte störa henne så mkt i hoppningen tack och lov, för hon hoppar med samma bjudning som förut :) Försökte dra iväg flera gånger under helgen. Men hon var duktig, är som sagt supernöjd med henne efter helgen :)
Sen idag var det träningstävling, på vilken jag tänkte hjälpa till lite, men icke. Sara lurade in mig på att starta henne i 90 cm. Hop hoppade bra, men jag var lite sen med eftergiften på fjärde hindret, så vi rev det :/ Men men, man lär sig av sina misstag! Femte gången totalt jag rider hästen så. Man ska inte vara för kräsen. Hade hon inte gått Niclas i helgen och om det varit en 1m-klass också hade jag startat där med, bara för att. Men klubbävling 2 maj, så har Carla och jag sagt att det ska bli 110 för henne ;) Bara att träna på! Och fixa ryggen hennes.. Någon kiropraktor måste det ju finnas här omkring. Men funderar lite på om det inte kan sitta i musklerna också. Får kolla upp det helt enkelt. Vill ju ha en frisk häst, även om hon bara ska gå på ridskolan.. Ska ladda upp filmer från helgen, länkar till dessa sen när de är klara.

Puss hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0