det här har jag med mig på tävling.

Det här kommer bli ett långt inlägg känner jag på mig.. Vad som följer med när jag själv tävlar är en del, men ingenting jämfört med vad jag hade med när jag jobbade hos Niklas. Kan börja med mig, det är enklast och blir kortast lista.

Hästen, Sadel, sadelgjord/ hoppplatta, Schabrak + ett extra, träns + ett extra, Benskydd samt ev förbygel/martingal + ett extra om hopptävling, Nummerlappar, Fårskinnspad/ gelpad, transporttäcke, ridtäcke om kallt, svettäcke, transportskydd eller lindor, gummisnoddar, handduk, sporrar, spö, vita ridbyxor + överdragsbyxor, skjorta, kavaj, överdragsjacka, hjälm, ridvantar, gympaskor, ridstövlar, läderputs med svamp, vatten och foderhink + foder, hästens papper, pengar till mat, varm jacka om det är kallt, mössa/ keps, vattenflaska, mitt fokus och tävlingsinstinkten, borstar och hovkrats, svamp och skrapa om det är varmt, och oftast hästägaren också, om det är Fleur jag tävlar :)

Okej, när jag åkte iväg med Niklas hade vi två listor, endagstävling eller meeting. Jag drar meetinglistan, det är ändå rätt mkt samma från endagslistan, fast mycket mer..

Hästarna, 2 sadlar, 2 hoppgjordar, 2 vanliga lädergjordar, fårskinnspad, gel pad, varje hästs tävlingsträns + några extra, mängder med olika bett om han ville byta, mössa om Jacson, Dicta eller Cagancho var med, varje hästs förbygel/ martingal, massagegjorden, 2 tävlingsschabrak till varje häst, 2 träningsschabrak, 2 nummerlappar till varje häst (en rund till ledtränset, en på tävlingsschabraket), broddlådan om tävling på gräs, borstar och hovkrats, hästschampo, diskmedel, muggmedel, hipposan, babyolja, sax, boxgardiner, krubbor, vatten hinkar, foderhinkar, betfor, kraftfoder av alla dess sorter, mineraler och vitaminer, hö, svettäcken, termotäcken om kallt, undertermotäcke om riktigt kallt, ridtäcken, ledtäcken, kedjegrimskaft, lädergrimmor, en uppsättning benskydd till varje häst, teknikskydden, grahmantyglar, sporrar, spö, två hjälmar, två par ridstövlar, två ledträns, hästarnas papper, paddar och lindor till alla hästar, träningslindor, täckeshängare, sadelhängaren med plats för två sadlar och 8 träns, schabrakhängaren, tävlingsskåpet, spännband, balsnören, mängder med gummisnoddar, flera små svampar, flera stora svampar, boots, kedjor till vattenhinkarna, extra kedjor för "extra" låsning på boxarna (folk har släppt ut hästar förut, på så vis vet man att varken du eller hästen gjort det om man vet att kedjan är längst upp på dörren), massor av handdukar, putsgrejer tll utrustningen, tävlingskläder (snyggare stallkläder från Jacson med nya loggan på), bra skor, varma kläder, ibland keps eller mössa, papper och penna, ett leende på läpparna (folk är mycket lättare att ha och göra med på framhoppningar och i stallet då), lastbilen, telefon som alltid har batteri (för att kunna prata med Niklas om förseningar/ tidigare lagda starter osv under tävlingsdagarna), liniment, kyllera till Radisson, kylgel, pall.

Sen kommer jag nog inte på något mer.. Ja, ryttaren så klart :) Lite mindre lista nu när jag tävlar själv, inte lika många hästar heller. Glömmer jag ta med ett extra träns eller en extra förbygel går jag inte under, det händer faktiskt att jag bara tar med en sak av varje, och endast det jag vet eller tror jag kommer behöva. Min utrustning, hästens utrustning, ett täcke att åka i, ett svettäcke, transportlindor/ skydd och så mat är egentligen det enda man behöver ha med känner jag, men så är man ju för duktig på att packa för att lyda det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0