a-kassa.

Varit och postat papper till 'Arbetslöshetskassan Alfa' idag på förmiddagen.
Passade även på att skicka iväg en ridhjälm jag sålt på tradera.
Hur som helst, jag hoppas att A-kassan vill vara snälla och ge mig ersättning,
eftersom jag inte tycks hitta något jobb någonstans.
Hade varit kanon om jobbet på PolarBröd fungerat, det hade varit så mycket
smidigare och mindre ångest över att inte ha någonting att göra.
Men jag tänker inte förvärra miina allergier, så det till sist kanske slutar med
att jag måste ge upp hästarna, eller ännu värre, Nova. Det skulle jag inte klara av.

Nu för tiden gör jag iofs inte av med så mycket i månaden,
men jag måste göra någonting om dagarna, samt få in lite slantar.
Hur ska jag annars klara av Irland lixom? Eller visst ja, det hade jag glömt,
jag funderar ju på att flytta upp hela Irlands-äventyret till nästa sommar.
Mer om det senare, orkar inte ta hela köret just nu..

Okej, vi börjar om:
Hur ska jag annars klara av skolan utan att behöva ta lån första halv/ helåret?

Det bästa vore ju så klart jobb (håller fortfarande tummarna hårdast för Carlings eller Oleary's)
men skulle alla dessa CVn ändå vara utdelade förgäves, måste jag få pengar från någonstans.

Håll tummarna för att jag får jobb snarast!

to be continued..


De söta papperna som Arbetslöshetskassan vill ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0