födelsedag - försenad del2.

Nu är dagen slut, det är tillochmed ny dag, och jag är mer än nöjd med den.

Hoppträningen med hästen gick kanon, han var fin. - mer på 'hästbloggen'.
Gick in på gamla gymnasieskolan och hälsade på mina gamla lärare.
Det var superskoj! Har inte träffat de på jättelänge.
Ibland saknar jag tiden på Media. Den var helt enkelt underbar.
Hur som helst stod jag och pratade med dom en bra stund,
innan jag och Andrea, som snällt nog åkte in till Kramfors med mig,
gick vidare mot dagens ändamål, System Bolaget.
Köpte mig lite smått och gott tills lördagkväll, Andrea fixar ju födelsedagsfest
i sin lägenhet i Sollefteå då. Hör av er om ni har möjlighet att komma!
Bartömning på Impuls, så vi lär dra dit på kvällen. Han har tydligen blivit av med
sitt alkoholtillstånd. Tärt, men så  kan det gå.
Jag gick iallafall vidare till mammas jobb och vi åkte hem för att äta god mat,
dricka gott vin, Black Tower, och äta mumsig födelsedagstårta.
Blev ingen av de där åtta alternativen, vi gjorde en vanlig med kolaöverdrag och Non Stop ist.
Sådana gjorde vi nästan alltid när vi var små, och de är såå goda!

Sedan fick jag mer presenter. Eller ja, jag fick pengar. Mamma lovade mig ett "presentkort"
på en summa pengar jag inte tänker skriva ut, men den är inte så stor, för att köpa någonting
jag vill ha och behöver. En fotoryggsäck har jag redan bestömt mig för. Och jag vet vilken jag vill ha.

Pappa kallade sin födelsedagspeng för "ett stipendie" och kommer sätta in på mitt konto imorgon.
Jag ska nog köpa en kamerablixt för dom pengarna.
Har inte riktigt råd med ett nytt kamerahus ännu, även fast jag är bra sugen på Canon EOS 5D.
Men eftersom jag inte planerar byta från Canon, kan jag lika gärna utöka samlingen,
och ta huset vid ett senare tillfälle. Jag menar, okej, jag har lärt mig allt jag kan på min nuvarande,
och vill ha en utmaning och lära mig en ny kamera, men den funkar så jag ska vara nöjd.
Förutom att blixten inte slår av. Därför bl.a. jag vill ha en extern blixt snarast.

Lite bilder från dagen:



Inte längre tonåring.                              Mysig middag mamma fixade ihop dagen till ära.

 
Mys med Nova.                                       Mamma fixar minitårta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0