fotokurs.

Igår och idag har jag varit med Maria och haft fotokurs på SIDA i Härnösand.
De som gått olika kurser där nu i 2 veckor ska ut i världen och jobba på bl.a.
barnhem, skolor, med gatubarn, kvinnogrupper, brunnsgrävning etc.
Det har varit otroligt roligt och de har varit så ivriga att lära sig,
ställer massor med frågor och vill verkligen kunna och förstå sina kameror.
Alla var dessutom hur trevliga som helst, och jag kommer följa alla,
eller i allafall de som gick fotokursen, på deras bloggar och se hur de har det.

En tjej påminnde väldigt mycket om Angelica Saur som gick Äventyrs turism
på Ålsta när jag gick där. Hon hade nästan samma frisyr som Angelica,
rätt lik i utseendet i övrigt också, samma spralliga och glada inställning,
och samma energi och personlighet som Angelica har.
Jenny hette den här tjejen, och jag tyckte genast om henne för detta.
Jo, jag saknar väl Angelica en del insåg jag, men man blir alltid lika
glad av att träffa sådana här människor. De sprider glädje omkring sig,
deras energi smittar av sig och man blir själv likadan. Det gör mig glad.
Jag var bara tvungen att berätta det, det var så roligt att träffa en "Angelica"
igen. Ibland träffar man på andras dubbelgångare, men får aldrig riktigt
någon hum om ifall de är lika även i personligheten.
Världens behöver fler sådana här människor, som gör allt lite roligare
och spridet glädje omkring sig.

Blev också sjukt inspirerad av var de ska åka ut och göra.
Genom föreningar, eller församlingar, åka ut och hjälpa till,
jobba och dokumentera i utsatta länder.
Det här är något jag också skulle vilja göra,
men då vill jag ha någon med mig. Och jag vet precis vem jag ska fråga.
Någon som pratat om Uganda väldigt mycket..
LENA, vad säger du?

Kommentarer
Postat av: Lena

Men Anna, DU kan ju följa med MIG till Uganda! Såklart det där låter jättespännande, men jag vill till den där skolan! ;)

2009-02-06 @ 09:10:54
URL: http://moeller.blogg.se/
Postat av: Sanna

Du har blivit utmanad på min blogg!

2009-02-08 @ 02:12:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0