justja, Irland.

Förresten, Irland ringde igen. Den andra tjejen befann sig redan på Irland
så de skulle ge henne en provvecka. Hoppas det inte funkar.
De ska ringa igen om ca en vecka med ett slutgiltigt besked, för de har tydligen
inte uteslutat mig än. Hon är fortfarande väldigt intresserad av mig och det vi
pratat om med varandra, och om det skulle funka med den här tjejen så skulle hon
ändå ha mig i tanken om de någongång skulle behöva någon till groom.
Måndag eller tisdag får jag den definitiva domen, men det känns som
att den här tjejen kommer få stanna. Jävla subba. Förlåt mamma, det bara slank ur mig.
Varför är inte jag på Irland och är lätt tillgänglig för en provvecka? Bra fråga.
de ringer eventuellt tidigare om det inte skulle funka. Hoppas hoppas!
Visst, andra stall har hört av sig också, men jag fastnade för det här stället.
De är sjukt trevliga, stället är otroligt fint, det ligger nära Dublin, och allt annat
känns bara så j*vla rätt! Är det fel att önska någon illa, för att gynna sig själv?

Ska jag någongång åka till Irland och jobba med dessa hopphästar osm jag vill,
så ska jag göra det nu. Inte nästa år. Kanske någon sommar, men det är inte samma sak.
Mammas kompis Lena i Norge har en son som säger att de skulle behöva folk till
ett turistställe i norra Norge annars. Men jag vill ju till Irland. Har inte gett upp det än.
Det kan komma ett annat bra ställe, eller, förhoppningsvis, blir det Ballinteskin ändå.
Ja, gården jag pratat om hela tiden heter Ballinteskin Farm. Där vill jag jobba, där vill jag bo.

Visst, jag hade börjat tänka på back-up planer, men inget seriösare. Ett annat ställe på Irland,
det är ju drömmen om det inte funkar här. Jag vill faktiskt iväg, nu när jag är ung och kan.
England, visst det är språket där med, men det är inte Irland. Irland är Irland, det kan man inte ändra på.
Tyskland, nja. Ganska svårt om man inte kan språket, och inte många pratar engelska.
Finns inte så mkt språk att hämta där. Det är ju engelskan jag vill åt så.
Norge är ju ett annat alternativ, tjäna mycket pengar och ha lite skoj fast inte så långt hem ändå.
Hemma stannar jag nog inte, jag måste iväg känner jag. Jag måste se lite av världen, uppleva något nytt,
fota lite och jobba med något roligt. Jag vet inte ens vad jag vill bli när jag är stor, så varför
sitta hemma och tänka på det när man kan vara utomlands och tjäna pengar lixom?

Planeran är många nu, kanske fler än innan. Då var valet ganska enkelt egentligen.
Jobb hemma = stanna hemma, inget jobb hemma = dra till Irland.
Nu existerar inte första alternativet, bara det andra, men det har delats upp och blivit
till egna små alternativ. Många fler alternativ.
Irland är ännu nummer1, sedan vet jag inte. Jag hatar att inte veta. Jag vill veta allt,
så jag kan planera och tänka ut i förväg och ha allt klart. Att veta får mig att känna mig trygg.

Just nu vet jag ingenting egentligen, och det skrämmer skiten ur mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0