vägval.

Jag kan nästan se klart i framtidens dimma.
Vad våren har att ge mig vet jag ännu lite,
men jag har på någotvis gett mig själv några alternativ.

Får jag jobbet i Kramfors stannar jag.
Får jag det inte drar jag till England/ Irland.

Så enkelt är det. Det blir bra vilket som.
För- och nackdelar spelar ingen roll.
Det blir bra hur jag än gör. Det blir bra för mig.

Fler alternativ kommer jag säker på.
Fler frågor som ska svaras, fler var att göra.
Svaren kommer med tiden, men frågorna är redan här.
Som, vad händer om jag får jobb i övriga Sverige?
Ska jag då skjuta upp England igen och
flytta? Ska/ kan jag då ta med hästen?

Hästen ja. Honom vill jag ha kvar så länge jag kan.
När jag åker lägger de ut honom på annons.
Om ingen köper honom då, går han till slakt.
Det vill jag inte. Han förtjänar ett annat öde.
Det vill jag ge honom. Eller i allafal skjuta
upp det onämnbara så länge jag kan.

Den som lever får se hur min framtid ser ut.
Men som sagt, det blir nog bra hur jag än gör.
Det gäller bara att välja. Det är det som är svårt.

Kommentarer
Postat av: Lena

det är bra att bestämma sig! :)

Och ja, DU är årets norrlänning! ;)

2009-01-04 @ 22:28:26
URL: http://moeller.blogg.se/
Postat av: lacki

Att välja väg är dösvårt..men jag tror att tiden utvisar allt.

2009-01-12 @ 19:41:43
URL: http://allatjejerduger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0