sunshine tour kanske ?

Jag har fått erbjudande att åka med till Sunshine Tour i Spanien i 10 veckor.. Eller erbjudande och erbjudande, Niclas Parmler känner en kille som behöver ha med en hästskötare. 10 veckor, Spanien, många världsryttare. Jag som hade lämnat hästbranschen, är jag redan på väg tillbaka? Måste kolla upp detta iaf, duker inget jobb upp kan det mycket väl bli aktuellt. Men det ska iofs mycket till för att  jag ska åka, mycket ska klaffa. Troligen är det 10-12 hästar, och är jag själv med så många åker jag inte. Det är för mkt, tyckte 5 hästar i Strömsholm var mycket i höstas.. Man kan inte ta hand om dom på det sätt man vill om man har för många, det blir så hattigt om ni förstår. Man har mindre tid till var och en av dom. Men jag måste erkänna att jag är bra sugen!

Har börjat prata med en tjej som jobbade hos Niklas Arvidsson förut också, innan mig. Emilia, jättetrevlig :) Har så jukt mkt att prata om, och hon har samma sjuka humor som jag. Planerar in en gemensam Skåne-resa för att hälsa på alla på Forsgård, vore så roligt! Saknar Skåne, människorna, hästarna, Helsingborg och Lund. Cia och Fia (jag vet, lite roligt är det) saknar jag nog mest. Och Cagancho så klart. Min älskade Cagancho. Som för i övrigt har blivit valack :( Såg artikeln förra veckan, jag har dock vetat om det sedan i höstas. Den 2 November åkte jag och Lene (ägaren) till Stenestads-kliniken och lämnade honom. Hon ville ha någon med sig så hon slapp åka med honom själv om det skulle vara någonting, så Niklas tyckte jag skulle åka med, eftersom han ändå var "min" hingst, min gullegris. Då märker man att de ser och förstår hur mycket hästarna betydde för en. Saknar allt som sagt!

Nu blir det mer jobbsök, telefonsamtal till Niclas P, städning, snöskottning och ett bad.
Puss hej!

Lite bilder från Sunshine Tour, lockar inte alls!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0