presentation av mig själv

Yes då kör vi. Inte allt för svårt att lista ut att jag är döpt till Anna Melinder. Född 1988 vilket innebär att jag fyller 23 den 14 november iår. Är från den lilla orten Nordingrå i Norrland. Bor också där på "halvtid" hemma hos mamma och pappa, är hemma en del när jag inte bor inne i lägenheten i Kramfors. Anledningen är att jag hjälper Petra med hennes stall eftersom hon jobbar så mkt, och nu precis blivit mamma :) Hemma i Nordingrå har jag även min älskade lilla kisse Nova.

Har två storasyskon, en bror och en syster som båda bor i Stockholm. En stad jag för övrigt inte känner något sug efter att bo i, även om jag gärna åker ner och hälsar på. Tack vare min bror älskar jag hårdrock och allt med höga gitarrer och mullrande bas, men kan lyssna på annan musik också. Älskar att sjunga, även om jag ogärna gör det inför folk. Musik är en ganska stor del av hela våran släkt, därför också en ganska viktig del i mitt liv och jag kan faktiskt inte leva utan musik.

Efter tre år på medieprogrammet i Kramfors flydde jag till Sundsvall, rättare sagt Fränsta för att plugga Bildjournalistik där ett år. Sjukt roligt år med underbara människor och många nya kunskaper! Hade praktik på Sundsvalls Tidning och hann med att få en del bilder publicerade också :)

Har inte alltid varit hästtjej om jag ska vara helt ärlig. Syrran, som är 6 år äldre än mig, har ridit sedan, ja strax innan jag föddes skulle jag tippa på. Hade alltid hästar runt mig som liten, då även en av våra äldre kusiner hade hästar. När jag var 6 år fick syrran sin första egna ponny och jag var totalsåld. Tills han bet mig när jag var runt 9 och jag då blev livrädd för hästar. Dock började jag rida igen efter ungefär ett år igen, även om jag fortfarande var ganska rädd så har jag varit fast sedan dess. Den rädslan är så gott som borta nu för tiden, även om man trots allt har den i bakhuvudet när man ska hoppa lite högre.. Har innan Kramfors ridit på Lockne och Skule.

Jag har även bott i Skåne ett år, rättare sagt Helsingborg, och jobbat med hopphästar hos Niklas Arvidsson. Också ett fruktansvärt roligt och lärorikt år, även om det stundtals var riktigt mycket slit. Men så är det med 20 hästar på två pers, 10 timmar om dagen 5 dagar i veckan (sjättedagen själv då den andre var ledig). Men så fick vi rida och ha hand om så otroligt fina hästar också! För- och nackdelar. Men jag trivdes riktigt bra där nere! Extra roligt var det när Niklas kom tvåa i utomhus-SM i Hammarö 2009, jag och hans fru stod bredvid banan och vågade knappt titta på omhoppningen!

Efter skåne blev det Spanien och Sunshine Tour i 2 månader. Två dagar efter jag fått förfrågan bestämde jag mig, och åkte själv ner till Jerez längst ner i Spanien. Inte heller något som jag ångrar, för jag hade så jävla roligt där nere och träffade så mycket roligt folk! :) Skulle åka ner iår igen, men då hade jag fått jobb här hemma så det blev inget tyvärr.

Jobbar nu på en klädaffär inne i Kramfors, Jeanskällaren. Trivs riktigt bra! Umgås med vänner, och så är det mycket hästar. Rider en jättefin liten 6-åring för tillfället som jag är totalt förälskad i - Jus de Fleur. Och ja, det finns ju även en karl som betyder en del och som får ta del av min tid också, han är riktigt bra.
Älskar även att vara ute och träffa folk och festa, resa, träna, skriva och fotografera, även om kameran fått vila en del på senaste tiden. Ska bli bättre på det! Är också ganska duktig på att prata..

Är inte helt förvånande hästtjej, men älskar också hockey, vi är förutom en musikfamilj också en hockeyfamilj. Har ju en pappa som jobbat flera år på ett visst hockeylag som de flesta här uppe gillar - Modo Hockey. Just ja, jag har ju även jag spelat hockey, dock inte i Modo utan i Nordingrås egna HKH (Höga Kusten Hockey).

Ja, sen är det väl inte så mkt mer att tilllägga tror jag ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0